سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دهکده عکس و مطلب

عرق بهار نارنج مخصوص : طبیعت معتدل

مفید جهت :همان خواص درمانی عرق بهارنارنج را دارد. اما غلظت و عطر و طعم آن از عرق بهارنارنج بیشتر است.

طریقه استفاده : جهت تهیه یک لیوان شربت 2 قاشق عرق بهارنارنج مخصوص استفاده نمائید.


عرق بهار نارنج : طبیعت معتدل

مفید جهت :تقویت قلب و اعصاب، آرام بخش، ضد تشنج، درمان بی خوابی عصبی، رفع افسردگی و اختلالات عصبی، درمان سکسکه، اشتهاآور، افزایش قوای جوانی و مصرف در شربت .

طریقه مصرف : روزی 2 فنجان صبح و عصر میل نمائید . جهت تهیه شربت: 4 قاشق عرق بهار نارنج + 2 قاشق شکر با یک لیوان آب سرد مخلوط نموده و سپس میل نمایید.


عرق کاکوتی : طبیعت گرم

مفید جهت :ضد نفخ و دل درد، تقویت کننده معده، اشتها آور، رفع سوء هاضمه، ضد میکروب، ضد اسپاسم در ناراحتی های گوارشی، درمان کننده مسمومیت ، انگل و اسهال، ضد عفونی کننده مجاری تنفسی، مداوای سیاه سرفه و برونشیت. ضد سرفه و التهاب دستگاه تنفس و رفع علائم سرماخوردگی، موثر در مداوای رماتیسم، ضعف اعصاب، ناراحتی های کبدی مثل یرقان. مقوی و مدر

طریقه مصرف : بعد از غذا 1 فنجان عرق کاکوتی + 1 فنجان آب عرق کاکوتی بعنوان طعم دهنده در دوغ و سایر مواد غذایی کاربرد دارد .

 


عرق کاسنی : طبیعت سرد

مفید جهت : تقویت کننده پوست و معده، تصفیه کننده خون، موثر جهت مداوای یرقان، کلسترول خون، التهاب کیسه صفرا، تب های نوبه ای، خون ادراری، عطش، ورم طحال و ورم مفاصل. تسکین دهنده حرارت بدن، مفید برای بیماری های اعصاب، تقویت کننده قلب و کلیه و بینایی، مدر و ملین، اشتها آور و موثر در زیبایی پوست. مصرف عرق کاسنی جهت خانم های باردار موجب خوشرویی و زیبائی فرزندان می گردد .

طریقه مصرف : 1 لیوان در روز، توصیه می شود هر 1 لیوان عرق کاسنی را با یک فنجان آب نارنج میل نمائید .


عرق طارونه : طبیعت گرم

مفید جهت :مسکن اعصاب، خواب آور و آرام بخش، مفید برای درد مفاصل، رماتیسم و آرتروز، تقویت قوای جنسی . در قدیم عرق طارونه را شراب حلال می نامیدند .

طریقه مصرف : 2 فنجان در روز میل شود.

 


هشت عرق : طبیعت گرم

مفید جهت :مقوی قلب و اعصاب، آرام بخش, ضد افسردگی، رفع خستگی عصبی و نشاط آور می باشد. در مداوای میگرن، صرع و سر دردهای عصبی موثر است. محرک جریان خون، تقویت کننده سیستم گردش خون، خواب آور، درمان کننده بی قراری و اضطراب، بویژه موثر در بی خوابی های ناشی از اضطراب های عصبی بوده و از پیری زودرس جلوگیری می نماید. هشت عرق ترکیبی از هشت گیاه دارویی موثر در درمان بیماری های قلب و اعصاب است و برای بیمارانی که از بی خوابی، افسردگی و ناراحتی های عصبی رنج می برند بسیار موثر می باشد.

احتیاط : توصیه می شود بیماران دارای فشار خون بالا با احتیاط از این عرق استفاده نمایند .

طریقه مصرف : 2 فنجان در روز میل نمائید .


عرقیجات طبیعت گرم

1.عرق یونجه : طبیعت گرم

مفید جهت :تقویت کننده عمومی بدن واعصاب است . از خونریزی جلوگیری کرده و به رشد اطفال کمک می نماید . سبب ازدیاد شیر مادران است . موثر در ترک اعتیاد می باشد . عطسه آور، ملین، درمان کننده لاغری، تقویت کننده نیروی جنسی و تقویت کننده کبد است . کاهش دهنده کلسترول خون، تصفیه کننده خون و پاک کننده روده ها است . در مداوای خون ادراری، تصلب شرایین، زخم معده، ورم کبد، خارش پوست و تقویت ستون فقرات موثر است.

طریقه مصرف : 3-2 فنجان در روز میل نمائید.

 

2.عرق هل : طبیعت گرم

مفیدجهت :درمان نفخ، سوء هاضمه، بوی بد دهان و اسپاسم عضلانی است . ضد تهوع و استفراغ است . بیشتر به شکل چاشنی در شربت، چای، قهوه، انواع دسرها مانند شله زرد، شیر برنج و ... کاربرد دارد .

طریقه مصرف : در یک لیوان شربت از 2 قاشق عرق هل استفاده نمائید .

  

3.عرق نعناء کوهی : طبیعت گرم

مفید جهت :ضد اسپاسم ، نفخ و ضد میکروب، درمان ناراحتی های گوارشی، آرامبخش، برطرف کننده سوء هاضمه.

طریقه مصرف : 1 فنجان بعد از هر غذا میل شود.

 

4.عرق نعناع : طبیعت گرم

مفید جهت :درمان نفخ، دل درد، دلپیچه، اسهال، استفراغ، سکسکه، سوء هاضمه، ترشحات معده، ورم روده، اسهال خونی، بواسیر و تشنج است . ضد اسپاسم، مسکن، ضد میکروب، اشتها آور و کاهش دهنده کلسترول و فشار خون می باشد و سبب تقویت قلب، اعصاب، کبد، کلیه ها و توان جنسی می گردد . سبب از بین رفتن ناراحتی های روحی و خستگی شده و در مداوای پرخوری موثر است .

طریقه مصرف : یک فنجان بعد از هر غذا میل شود.

 

 

5.عرق نسترن : طبیعت گرم

مفید جهت : تقویت کننده قلب، تصفیه کننده خون و مدر است . جهت مداوای اسهال کودکان موثر است. دارای ویتامین ث می باشد .

طریقه مصرف : روزی 2 فنجان میل شود.عرق نسترن بعنوان طعم دهنده و به شکل شربت نیز قابل استفاده است .


گلاب ممتاز (سبک) با حداقل اسانس 12 میلی گرم در 100 میلی لیتر : طبیعت معتدل

مفید جهت :دارای همان خواص گلاب استثنائی است . برای خوشبو سازی اماکن متبرک استفاده می شود .
جهت تهیه شربت از گلاب ممتاز 4 قاشق در یک لیوان شربت استفاده نمائید .

 


گلاب استثنائی(سنگین) با حداقل اسانس 25 میلی گرم در 100 میلی لیتر : طبیعت معتدل

مفید جهت :مقوی اعصاب و قلب، تسکین دهنده حرارت بدن، مقوی دهانه معده، بهترین درمان برای خونریزی سینه و گلو، درد معده، روده و دلپیچه است . ضد افسردگی و آرام بخش و نشاط آور است و آنتی بیوتیک و ضد اسپاسم می باشد . بوئیدن گلاب برای تقویت قلب، رفع غش و بیهوشی و تقویت حواس باطنی بسیار مفید است . برای معالجه گرمازدگی همراه با یخ بسیار موثر است و بهترین دارو برای سر درد، کم خونی، فشارخون، آرتروز، اسپاسم، تنظیم عادت ماهیانه، التهاب، تقویت کلیه و خون و تحریک عمل گوارش می باشد .

طریقه مصرف :  در یک لیوان شربت از 2 قاشق گلاب استثنائی استفاده نمائید .معمولاً به شکل چاشنی در تهیه شربت و غذاهای معطر استفاده می شود .


کامی وی(ترکیب عرق زیره سبز، عرق زیره سیاه، عرق ترنجبین) : طبیعت گرم

مفید جهت:موثر برای دردهای نفخی و قولنج های حاصل از بلع هوا در کودکان، ضد نفخ و ضد دلپیچه اطفال . بیشتر نفخ های اطفال بعلت هوایی است که در اثر بلع شیر در معده آنها تجمع می یابد . که این حالت را آئروفاژی می گویند . کامی وی در درمان آئروفاژی اطفال بسیار موثر است .

طریقه مصرف :  مصرف زیره سبز ، زیره سیاه و ترنجبین بر خلاف بعضی گیاهان دارویی که تا سنین خاص برای اطفال قابل استفاده نمی باشد هیچ گونه منعی برای مصرف اطفال ندارد .

به همین جهت توصیه می گردد جهت درمان نفخ و دل پیچه کودکان از 1 تا 4 قاشق چایخوری به شرح زیر استفاده نمایند .
اطفال 6 – 1 ماه حداکثر 1 قاشق چایخوری در روز
اطفال 12 – 6 ماه حداکثر 2 قاشق چایخوری در روز
اطفال 18 – 12 ماه حداکثر 3 قاشق چایخوری در روز
اطفال 24 – 18 ماه حداکثر 4 قاشق چایخوری در روز